ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩς ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018


Εκπαιδευτική επίσκεψη 4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας
Αρχαία Μεσσήνη: Μια πόλη με σπουδαία ιστορία


Πριν λίγες μέρες οι μαθητές της Γ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας επισκέφτηκαν την Αρχαία Μεσσήνη και την Καλαμάτα, συνοδευόμενοι από τους δασκάλους τους και τον Διευθυντή του Σχολείου.
Η Αρχαία Μεσσήνη, ένα μαγικό μέρος όπου αφουγκράζεσαι το χρόνο, είναι μια από τις πιο καλά διατηρημένες και σημαντικές πόλεις της αρχαιότητας οικοδομήθηκε το 369 π.Χ. από τον στρατηγό Επαμεινώνδα και ήταν για πολλά χρόνια η πρωτεύουσα του μεσσηνιακού κράτους.
Βρίσκεται καλά κρυμμένη μέσα «στην αγκαλιά» του χωριού Μαυρομμάτι με την πηγή της Κλεψύδρας να δροσίζει τον επισκέπτη με το δροσερό γάργαρο νερό της. Η πόλη είχε τεράστιο τείχος, η περίμετρος του οποίου έφτανε τα εννέα χιλιόμετρα, και δύο πύλες, την Αρκαδική και τη Λακωνική. Η βόρεια πλευρά του, κοντά στην πρώτη πύλη, διατηρείται καλύτερα και μπορεί κανείς να «ακολουθήσει» τα μέρη που σώζονται και τα θεμέλια.
Μεγάλη εντύπωση προκάλεσαν στους μικρούς μαθητές τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα. Το υπέροχα διατηρημένο αρχαίο της θέατρο, ένα από τα μεγαλύτερα του αρχαίου κόσμου, το Εκκλησιαστήριο με τα χαρακτηριστικά χρωματιστά μωσαϊκά, το υποβλητικό Ασκληπιείο, με το φουντωτό, καταπράσινο γκαζόν που το περιβάλλει, το Ιερό της Αρτέμιδος, η περίτεχνη Κρήνη της Αρσινόης,  το Γυμνάσιο και το υποβλητικό Στάδιο, το μέγεθος και η θέα του οποίου πραγματικά σου  κόβουν την ανάσα. Όλα τα οικοδομήματα της Μεσσήνης έχουν τον ίδιο προσανατολισμό και εντάσσονταν στο νοητό πλέγμα που δημιουργείται από οριζόντιους (με κατεύθυνση Ανατολή-Δύση) και κάθετους (με κατεύθυνση Βορρά-Νότο) δρόμους. Το πολεοδομικό αυτό σύστημα είναι γνωστό ως ιπποδάμειο, από τον αρχικό εμπνευστή και δημιουργό του αρχιτέκτονα, πολεοδόμο και γεωμέτρη του 5ου αιώνα π.Χ., τον Ιππόδαμο από τη Μίλητο.

Τα παιδιά με την καθοδήγηση των δασκάλων είχαν την ευκαιρία να  εξερευνήσουν το χώρο, να μάθουν για τη ζωή των ανθρώπων που έχουν κατοικήσει στην περιοχή, να παίξουν το ρόλο του αρχαιολόγου και του εξερευνητή.
Ήταν μια πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία για τα παιδιά, που ήδη σχεδιάζουν την επόμενη δράση τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου